Intranet, belső cégportál

Cégportálon egy olyan kommunikációs felületet jelentünk, amely egy zárt körnek jelent kapcsolattartási és céginformációs platformot. Ez tehát némileg különbözik a már bevált "internetes oldalaktól", amely a cégről, termékeiről egy egyirányú információt biztosító oldal a külvilág számára.

Ezek a cégportál megoldások többféle zárt csoportot szolgálhatnak ki:

  1. Cégen belüli kommunikáció: ha a cég több osztályból áll, vagy a cég létszáma a 20-30 főt meghaladja.
  2. Ennek speciális esete lehet, ha a dolgozók több műszakban dolgoznak, azaz előfordul, hogy két munkatárs napokig, sőt akár hetekig nem találkozik.
  3. Több telephely közti kommunikáció: ha a cég egymástól nagyobb távolságra lévő telephelyekkel, kirendeltségekkel, üzletekkel rendelkezik. Területi képviselők hálózata esetén a portálba integrálható egy jelentési rendszer, erről bővebben a vonatkozó fejezetben.
  4. Cég és partnerei közti kommunikáció: elősegíti az ügyfelekkel történő kapcsolattartást, dokumentumok, hírek elosztását, stb.

Egy cégportál attól függően, hogy milyen célt szolgál, más-más felépítésű lehet. Eddigi munkáink során az alábbi modulok kifejlesztése merült fel igényként, de az Ön cégének egészen speciális elképzelései is lehetnek, egy cégportálnak mindig az adott cég vagy szervezet sajátosságait kell lefednie.

  1. Hírek: a cég életéhez kapcsolódó hírek, bejelentések kerülhetnek általában ide.
  2. Sajtófigyelés: sajtószemle-kivonatok, kategóriákra bontva, kereshető formában.
  3. Fórumok: Hatékonyságnövelő eszköz lehet több telephellyel rendelkező cégek esetében. Egy-egy projekthez rendelt fórumon az érintett személyek folyamatosan, később visszaolvasható formában tudnak csoportosan kommunikálni.
  4. Naptár (egyéni, osztott): munkatervet, feladatokat rögzíthetünk a határidőnapló-jellegű naptárba. Megadhatjuk, hogy az adott esemény kire tartozik, ki láthatja. Az eseményekhez riasztás rendelhető.
  5. Erőforrás-foglalás: a naptár egyes időintervallumaira egy-egy erőforrást allokálhatunk (tárgyaló, projektor, stb.).
  6. Dokumentumtár: a cég minden dolgozója vagy egy jól meghatározott csoport számára folyamatosan elérhető dokumentumok (leírások, szabályzatok, körlevelek, utasítások) jól strukturált rendszere.
  7. Belső üzenőrendszer: Mind cégen belül, mind a partnercégek felé a napi munka támogatására használható belső üzenőrendszer egy egyszerűsített email-szerű, inkább az sms-ekhez hasonlító üzenőrendszer. Feladata ténylegesen csak egyszerű üzenetek továbbítása, tárolása. Előnye, hogy könnyen hivatkozhatunk benne a portál cikkeire, dokumentumaira és garantáltan vírusmentes.
  8. Projektnapló, projektmenedzsment: Egy projekt során bekövetkező eseményeket naplószerűen összefogja. A projekthez határidők köthetők, amelyek az időpont bekövetkezte előtt figyelmeztetik a felhasználót. A projekt során keletkező dokumentumok, belső üzenetek megjelenhetnek a projektben. Csak a kijelölt, feljogosított csoport láthatja, módosíthatja.
  9. Telefonkönyv (címtár): A portál felhasználóinak, cég dolgozóinak vagy partnereinek elérhetőségi adatai egy listázható, kereshető adatbázisban. A megjelenített személynek egyből belső üzenetet írhatunk.
  10. Anyagbeszerzés: a cég teljes irodaszer- és egyéb anyagbeszerzése (pl. papírok, írószerek, kávé, reprezentációs készletek, stb.) egy közös adatbázisban tárolódik, a dolgozók a kommunikációs portálon keresztül adják le irodai igényeiket, amelyek összesítve jutnak el az anyagbeszerzőhöz. A későbbi elosztáshoz a felhasználó-termék teljes lista kinyomtatható.
  11. Linkgyűjtemény: akár többszintű kategóriarendszerben (pl. Partnercégek, Bankok, Szoftverletöltések, stb.), kereshető formában.
  12. Apróhirdetések: főleg nagy létszámú cégek vagy ügyfélportál esetén lehet hasznos.
  13. Faliújság: mindenki által szerkeszthető közérdekű információk.
  14. Hírlevél: a rendszerrel való kevésbé szoros együttműködés esetén lehet hasznos az időnként email-ben küldött hírlevél.