Jelentési rendszerek

Területi képviselői hálózatok gyakran az egész országot lefedik, a képviselők ezek egy-egy, gyakran távol eső részterületeit viszik, azaz keresik fel a cég meglévő vagy leendő, az adott helyen élő vagy dolgozó ügyfeleit. A képviselők (sales representative-ek, röviden rep-ek) önállóan dolgoznak, beosztják ügyfeleiket, hogy mikor, melyik helységben melyik céget/ügyfelet keresik fel. Előfordul, hogy napokig, hetekig nem kell cégének központjába mennie, munkáját a nélkül is el tudja látni. Feletteseit, cégének vezetőit, viszont folyamatosan tájékoztatnia kell tevékenységének eredményéről.

Tapasztalataink szerint ez gyakran papíron megírt jelentések formájában történik. Cégtől függő, hogy ezeket a jelentéseket milyen gyakorisággal kell a repeknek elkészítenie, általában hetijelentéseket követelnek meg. A hetijelentéseket a rep személyesen vagy postai úton juttatja el a központba, ahol értékelik, összesítik, számítógépes adatformátumba rendezik. Előfordul, hogy egy képviselői hálózatot üzemeltető cég több gyártó, szállító termékeit is teríti, ismerteti. Ekkor a képviselői eredmények összesítéseit a cég a szállítók felé is továbbítja.

Ezeket a jelentési, adatösszesítési folyamatokat kiválóan lehet egyszerűsíteni egy olyan számítógépes jelentési rendszerrel, amely lehetővé teszi, hogy a rep otthonról saját vagy a cég számítógépe segítségével az interneten keresztül adja le jelentését, amely így egyből egy számítógépes adatbázisba rendeződik. A teljes rep-hálózatban hetenként összegyűlő adathalmaz hetijelentés formájában megjeleníthető, illetve ebből havi, éves összesítések automatikusan készíthetők vagy akár egy repnek egy ügyfélnél tett látogatását is közelebbről meg lehet vizsgálni. A rendszer használatával csökken az adminisztrációs munkaszükséglet, hiszen a rep eredményeit nem a központban kell adatrögzítő segítségével feldolgozni, és az eredményekre vonatkozó lekérdezések is előre definiálhatók.

Alapvetően a következő felviteli módszerek lehetségesek:

  1. A rep saját maga viszi fel látogatási adatait a böngészőben megjelenő űrlap segítségével.
  2. A rep Excel táblában szerkeszti meg látogatásait, ezt a rendszerbe feltölti, ahol az adatok az adatbázisba konvertálódnak.
  3. A rep továbbra is papíron küldi be a központba hetijelentéseit, ahol egy adminisztrátor viszi fel a rendszerbe.

A legkényelmesebb megoldás az első, mert itt a rendszer számtalan segítséget kínál a hatékony munkához.

A jelentési rendszer összekapcsolható a munkát segítő időbeosztás-tervezési modullal, illetve beilleszthető akár a vállalati komplex kommunikációs portálba.

 

Az általunk fejlesztett rendszerek a funkcionalitáson, az aktív tartalomkezelésen és a kényelmes, hatékony kezelhetőségen túlmutatva a kor követelményeinek megfelelő megjelenésűek, igényes kialakításúak. Elsősorban a gazdaságosan felszerelhető és üzemeltethető linux alapú rendszereket szoktuk megrendelőinknek ajánlani, de a fejlesztés mindig a megrendelő igénye szerinti rendszeren történik.